Czas wspomnień

Sezon letni z Rowerowym Chrzanowem dobiegł końca więc jest to idealny moment do posumowań.

Zaczęliśmy od wspólnego wyjazdu którego celem było pożegnanie zimy. Dwudziestego czwartego marca symbolicznie wrzuciliśmy przygotowane przez siebie marzanny do Wisły. Następnie wszyscy udali się do wioski rycerskiej w Babicach. Na miejscu uczestnicy wzięli udział w konkursie na najbardziej ekologiczną marzannę.

Chatka w wiosce rycerskiej

Na początku kwietnia członkowie naszej grupy uczestniczyli w sprzątaniu skałki w Zagórzu.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie DSC01521-2.jpg
Podczas sprzątania skałki udało się zebrać 32 worki (120 litrowe) śmieci

Pierwszego maja w bardzo skromnym gronie spod skansenu w Wygiełzowie ruszyliśmy na wycieczkę po okolicznych lasach, a w ostatnią sobotę tego pięknego miesiąca po raz drugi z rzędu wspólnie ze Szkołą Podstawową nr.6 zorganizowaliśmy rajd z okazji Dnia Matki, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Na starcie stanęło około 180 osób. Po dotarciu na metę czekały na Was liczne konkursy oraz ciepły żurek.

Zdjęcie grupowe 🙂

Podczas Chrzanowskiego Pociągu do Biegania na Placu Tysiąclecia mogliście spotkać nasze stoisko z rowerowym torem przeszkód.

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i na zewnątrz
III edycja Pociągu do Biegania. Kolejne majowe wydarzenie w którym braliśmy udział

W czerwcu odbyły się dwie nasze imprezy. Jedna z nich to wydarzenie zamknięte dla pracowników i rodzin dwóch chrzanowskich zakładów (Dan Cake & Hydro) której założeniem jest niesienie pomocy innym. W tym roku Państwowa Straż Pożarna za każdego uczestnika rajdu otrzymała maskotkę. Uczestnicy mieli do wyboru dwie trasy: pierwsza była trasą rodzinną, liczyła 17 kilometrów, druga to trasa indywidualna. Rowerzyści którzy ją wybrali musieli odwiedzić punkty wyznaczone na mapie. Następna czerwcowa impreza czyli Noc Kupały to wydarzenie które zadebiutowało w naszym kalendarzu. W piątkowy wieczór wyruszyliśmy spod chrzanowskiego Moksiru (po pewnych pogodowych zawirowaniach) w stronę Zalewu Chechło, tam przy ognisku zakończyliśmy rajd.

Maskotki dla chrzanowskiej Straży Pożarnej

21 lipca odwiedziliśmy Kopiec Grunwaldzki w Palczowicach, a tydzień pózniej zwiedziliśmy Krakowskie Forty.

Pod kopcem

Sierpień obfitował w wiele wspaniałych chwil. W święto narodowe grupa za cel swojej podróży wybrała dwa miejsca. Krecik wraz z Perrinem zdecydowali się pojechać na 236 kilometrową wyprawę do Wrocławia, a reszta z nas Szlakiem wokół Tatr z Nowego Targu do słowackiej Trsteny. Dzień pózniej przyszedł czas na naszą kolejną niezapomnianą górską przygodę. Tym razem w przepięknych Pieninach 🙂 Braliśmy też udział w dniu otwartym Hydro Extrusion.

Trzy Korony

Wrzesień zainaugurowaliśmy bardzo nietypowym rajdem z okazji ostatniego dnia wakacji. Wodniacki Rajd Rowerowy rozpoczął się nad Zalewem Chechło, stamtąd udaliśmy się na 25 kilometrową trasę, a po powrocie mogliśmy skorzystać z wodnych atrakcji.

Obraz może zawierać: niebo, ocean, łódź, góra, na zewnątrz, przyroda i woda
wodne atrakcje

Wraz z chrzanowskim oddziałem PTTK zorganizowaliśmy dziewiętnastą edycję rajdu im. Władysława Mamota. Mieliśmy także możliwość pomocy Stowarzyszeniu Stacja Chrzanów w rajdzie upamiętniającym 120 rocznicę uruchomienia linii kolejowej nr. 103.

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i na zewnątrz
Uczestnicy rajdu im. Władysława Mamota przed wyruszeniem na trasę

W kolejnym miesiącu kręciliście z nami podczas rajdu „z historią na rowerze” organizowanym przez Gokis Babice. Rowerowy Chrzanów (wraz z Stowarzyszeniem Chrzanowskich Cyklistów) był współorganizatorem tego wydarzenia. Rowerzyści wystartowali z Chrzanowskiego Placu Tysiąclecia oraz spod Urzędu Gminy w Babicach. Obie grupy spotkały się na parkingu w Maniskach, stamtąd już wspólnie wyjechaliśmy w dalszą drogę do Nadwiślańskiego Parku Etnograficznego w Wygiełzowie.

Na mecie rajdu w Nadwiślańskim Parku Etnograficznym

Letni sezon zakończył się wycieczką do Oświęcimia. Przepiękny jesienny poranek zachęcił wielu z Was, aby pojawić się na chrzanowskim Placu Tysiąclecia. Po przejechaniu 25 kilometrów głównie przez znaną nam wszystkim Wiślaną Trasę Rowerową dotarliśmy na miejsce. Na rynku zatrzymaliśmy się na lody, była też okazja do zrobienia kilku pamiątkowych zdjęć. Później pojechaliśmy na pizzę. Około godziny trzynastej wyjechaliśmy w drogę powrotną.

jesień 🙂

W wakacyjne niedziele mieliśmy dla Was zadania. Pamiętacie? W wybranych miejscach zostawialiśmy nasze grupowe gadzety, a Wy musieliście je odnaleźć.

Breloczek na stawach w Pogorzycach

Wspólnie dla naszego miasta w kampanii Kręć Kilometry wykręciliśmy czujnik smogu. Przejechaliśmy ponad pięćdziesiąt jeden tysięcy kilometrów. W rankingu miast które liczą poniżej 50 tysięcy mieszkańców Chrzanów zajął 15 miejsce, a w ogólnej klasyfikacji skończyliśmy na czterdziestej pierwszej pozycji.

Fajnie było spędzić ten czas z Wami, ale to jeszcze nie koniec rowerowych wrażeń w tym roku. Już w najbliższą sobotę zapraszamy Was na V Nocny Rajd po Powiecie Chrzanowskim. Do zobaczenia 🙂 🙂